Veelgestelde vragen
Is er iets niet helemaal duidelijk? Mogelijk vind je op deze pagina het antwoord op jouw vraag.
Je kunt bij zalen met genummerde plaatsen bijna altijd je eigen plaatsen kiezen. Als je de voorstelling die je wilt bestellen op onze website hebt gevonden, staat er rechts in het scherm een knop met ‘Tickets’. Als je hierop klikt, verschijnt er bij 'geplaceerde' voorstellingen een zaalplattegrond, waar je je stoelen kunt selecteren. Voorstellingen op externe locaties, zoals de Kumulus, Danstent en Opera Zuid zijn niet geplaceerd. Bij deze voorstellingen kun je alleen het aantal tickets selecteren.
Dat is mogelijk. Nadat je bij een voorstelling je tickets en plaatsen hebt gekozen, kun je in stap twee van het bestelproces (Betaal- en afleverwijze) op de knop ‘Winkel verder’ klikken. Vervolgens kun je tickets voor een andere voorstelling kiezen. Deze worden toegevoegd aan je winkelmandje bij de tickets van de andere voorstelling(en).
Rolstoelplaatsen kun je niet via de website bestellen. Dit kan alleen telefonisch of bij de UITbalie van het Theater aan het Vrijthof. In verband met de ruimte, kan er gevraagd worden naar de afmetingen van de rolstoel. Wij verzoeken je deze afmetingen bij de hand te houden. De meeste locaties zijn helemaal of voor een deel rolstoeltoegankelijk. Lees meer over de rolstoeltoegankelijkheid op de pagina’s van alle locaties.
De begeleider kan op vertoon van de officiële OV-begeleiderspas gratis met de rolstoelbezoeker mee. Indien je om een andere reden niet in staat bent om zelfstandig naar het theater te komen en je bent in het bezit van een officiële OV-begeleiderspas, dan kun je aanspraak maken op een vrijkaart voor je begeleider. Neem hiervoor contact op met de UITbalie op 043 350 55 55 of via uitbalie@theateraanhetvrijthof.nl.
Als je bij de gewenste voorstelling op ‘Tickets’ klikt, kun je je plaatsen selecteren. In het pop-upscherm kies je vervolgens voor elke stoel welk ‘type’ tickets je wenst. Selecteer hier ‘Regulier’ voor volwassenen en ‘Kind’ voor kinderen. Voor de andere, niet geplaceerde, zalen kun je heel eenvoudig aangeven hoeveel tickets je voor de normale prijs en hoeveel tickets je voor een andere prijs wilt bestellen.
Zolang je de bestelling niet hebt afgerond, kun je teruggaan naar stap 1 van het bestelproces: Tickets- en plaatskeuze. Hier verwijder je de stoel die het verkeerde prijstype heeft en selecteer je de stoel vervolgens opnieuw. Je kiest in het pop-up scherm nu voor het prijstype ‘Kind’.
Als je de bestelling al hebt afgerond, dan kun je je keuze niet meer wijzigen. Je hebt de tickets namelijk al gekocht en je aankoop is direct verwerkt in ons kassasysteem. In dit geval kun je contact opnemen met de UITbalie via 043 350 55 55 of uitbalie@theateraanhetvrijthof.nl om de tickets om te boeken naar een andere prijssoort.
Betalen kan via iDEAL, Creditcard en Bancontact.
Mocht je je entreebewijzen zijn verloren of vergeten, dan verstrekken wij duplicaattickets. Neem hiervoor contact op met de UITbalie door te bellen naar 043 350 55 55 of te mailen naar uitbalie@theateraanhetvrijthof.nl. Als je online tickets hebt besteld en een account hebt bij Theater aan het Vrijthof, dan kun je je tickets opnieuw downloaden in de online omgeving van het theater. Om in je online omgeving te komen klik je op het ‘poppetje’ in het menu op de website.
Je kunt tot uiterlijk 24 uur vóór aanvang van de voorstelling je tickets ruilen of retourneren. Neem contact op met de UITbalie door te bellen naar +31 43 350 55 55. Is de UITbalie niet telefonisch bereikbaar? Dan verzoeken zij je om een e-mail te sturen naar uitbalie@theateraanhetvrijthof.nl. De UITbalie neemt dan zo spoedig mogelijk contact op.
- Ruilen kan kosteloos voor tickets voor een andere voorstelling, tenzij deze voorstelling duurder is. Dan dien je het verschil in prijs bij te betalen.
- Je kunt ook de waarde van je ticket gratis laten omzetten naar een online restitutietegoed in de ‘Mijn Theater’ omgeving van Theater aan het Vrijthof.
- Liever je geld terug? Dan betaal je € 6 administratiekosten per ticket (tot een maximum van € 24 per transactie). Voor een abonnementhouder zijn dit € 3 administratiekosten per ticket (tot een maximum van € 12 per transactie).
Voor kinderen t/m 14 jaar hanteren wij een kinderprijs bij familie- en jeugdvoorstellingen. Deze prijs varieert per voorstelling.
